View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av downlow Vis innlegg
Ja, jeg har forstått dette med blomsten og bien...

Det er mye man gjør når tidene er gode, men som man må ta konsekvensen av i ettertid. Man forventer at mennesker ikke tar opp mer lån enn de kan betjene i tøffere tider, forsikrer seg mot ulykker, kjører man for fort må man kalkulere om det er verdt risikoen etc. Når det gjelder barn mener jeg at også her bør man kunne forvente at folk tar ansvar for 'uforutsette' hendelser i fremtided.
Vis hele sitatet...
Du antar her at alle mennesker er kalde kalkulerende roboter, livet handler i flere situasjoner om å kaste seg litt ut i "det".

Er alternativet ditt at vi alle blir barnløse? I Norge sliter vi faktisk med å holde opp folketallet. På grunn av høye fødselstall etter andre verdenskrig samt lave fødselstall i tiden etter gjør at vi står i fare for en eldrebølge som kan gå hardt ut over velferdssystemet.

Som tidligere nevnt så var TS lykkelig gift, skulle hun ignorert sine følelser og pekt til statistikken og sagt "Du det her er sørgelig lesning altså, jeg tror vi dropper barn, for vi kommer jo mest sannsynlig til å skilles ut i fra de tallene her." ?
Du må jo selv innse at dette er totalt urealistisk?