View Single Post
Sitat av kriss Vis innlegg
Her virker det som de har gjort en vurdering om de umiddelbare skadevirkningene hasjen fikk overskygget de politifaglige "gevinstene", som eksempelvis at innpass helt til topps i det som sikkert var ett av hovedstadens største hasjnettverk antagelig har vært viktig. Ved å tillate 50 kg hasj en gang, har de nå hindret en større mengde narkotika importert i fremtiden.
Vis hele sitatet...
All erfaring med å ta norske hasjimportører tilsier at det ikke er slik. For å utdype det Nichotin skriver: når Cappelen ble tatt, gikk tilbudet ned? Ifølge de som bruker det; nei, ikke noe mer enn en naturlig svingning, som det alltid er med importvarer. Ei heller etter at Betew ble tatt har gatemarkedet tørket opp (tross alt 50-250k brukerdoser i omløp).

Å tro man kan kappe hodet av en milliardindustri som per def. funker som en hydra er ikke bare korttenkt, det er direkte idiotisk. Det politiet oppnådde var å få nevnte brukerdoser på gaten og fengsle en kjent forbryter for en forbrytelse en annen tar over innen en uke. Både ressursbruk og logikk er idiotisk på alle nivåer - ta med at politiet plutselig har med sin innførsel tilført kriminelle nettverk STORE summer penger, så er det en shitfest av hevnmotiver som ender med at de kriminelle vinner.

Antar man en gatepris på 150kr/g, som vel ikke er urimelig(?), så utgjør 50kg hasj 7,5 mill, politiet fikk 300k. Kost for varene aner jeg ikke, men la oss anta 50kr/g, noe jeg tror er høyt, det blir 2,5 mill. Ergo har politiet tatt Betew, men latt 7,5 mill - 300k - 2,5 mill = 4,7 mill gå i lomma på kriminelle. Jeg vet ikke med dere, men jeg verdsetter ikke Betews fengsling til 4,7 mill ekstra kapital til kriminelle nettverk. Spesielt ikke når nestemann tar over hans business neste virkedag.

For ikke å snakke om det åpenbare hykleriet når man skal jakte folk for smådoser og selv innfører store kvanta.
Sist endret av Xasma; 28. mai 2016 kl. 11:06.