Tråd: Kief i mat?
View Single Post
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
558
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Jaha? Og med det så mente du?

De fleste som har vært borte i cannabis burde strengt talt være oppegående nok til å forstå at 3g+ til én person på kort tid blir for dumt. Kaker og kakao egner seg best i selskap.
Vis hele sitatet...
I tillegg til muligheten for å overdosere med vilje (med det mener jeg at man vet hvor mye cannabis man har i seg uten å vite hvor stor effekt det har), er det også en mulighet for at man rett slett ikke vet hvor mye man får i seg. Har man uflaks kan man få det kakestykket med 2g, mens de andre bare får i seg 0,3g. Dette er selfølgelig satt på spissen og usannsynlig hvis man løser det opp i smør først, men muligheten for ujevn fordeling er der.

En annen ting å huske er også at det er vanskelig å vite hvor kraftig produktet er, hvis man ikke har testet akkurat det produktet fra før. Hvis man røyker kan man kjenne at det er imponerende kraftige saker etter ett trekk, mens hvis man spiser det kjenner man det ikke før man har fått i seg alt - og da er det for sent å snu.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Men det er altså verken fysisk eller psykisk skadelig? Man bare får en såkalt "bad trip" liksom?
Vis hele sitatet...
Vel, du svarer på en måte deg selv. Man ender 'bare' opp med en kjip rusopplevelse, men hvis man har uflaks kan dette medføre langvarige psykiske skader. Nå beveger jeg meg utenfor mitt kunnskapsfelt, men jeg vet at cannabis i seg selv kan hjelpe til å fremkalle latente psykiske sykdommer. Hvis man i tillegg får en særdeles trasig opplevelse etter inntak av cannabis kan man få det ordentlig utrivelig i ettertid.

Men som du sier, det er praktisk umulig å dø av inntak av cannabis.

Edit: Det jeg mener er at i noen tilfeller kan bad trip før til psykiske skader.
Sist endret av Mr. Meow; 13. november 2009 kl. 17:40.