View Single Post
Hei!

Jeg har dillet rundt på freakforum ganske mye i det siste og fant ut at jeg selv ville skrive en rusrapport. Her er mine erfaringer fra første gang jeg prøvde hasj noen måneder siden. Rapporten tar for seg fredag og lørdag i ei helg. Jeg håper de av dere som aldri har prøvd får noen gode tips, mens de mer innrøkte og erfarne får seg en god "riste-på-hodet"-latter.

Enjoy!

===

Jeg og to kompiser hadde i lengre tid snakket om å prøve hasj men ikke lyktes i å få tak i noe. Vi bor i tjukkeste ingrodde bygdeskogen i nord-østlandet så det er ikke bare å gå i parken med hettegenser og en handlepose og kjøpe, da kan du være rimelig sikker på at alle fra gamlelæreren på barneskolen til onkel politi i nabobygda vet om det dagen etterpå.

Men, heldige som vi var har vi en god kompis som vi visste røykte, og hadde snakket en del med han. Han hadde vært og kjøpt seg ei svær plate mørk marokkansk som vistnok skulle være kvalitetsgreier og spurte om vi ville kjøpe. Vi slo til og kjøpte oss noen gram. Heyhey! lovende!

Fredag

20:00

Jeg og kompisen min, vi kaller kan "Arne", er alene på hybelen hans. Vi skulle egentlig vente til lørdagen men siden vi har en del bestemmer vi oss for å prøvesmake litt. Vi knekker en prince rød sigarett ned i rullepapiret og tar frem klumpen. Den er mørk, og det første vi merker er at den er veldig hard. Den lukter søtlig og jordaktig, egentlig en ganske herlig lukt. Uerfarne og utolmodige som vi er knekker vi av små biter med ett skrujern og prøver å blande de inn i tobakken, bitene er harde men også litt klissete og klebrige. Små biter som knekkes av spretter rundt og det blir ett skikkelig rot, til slutt havner kanskje bare 0,05-0,1g i jointen og vi soper resten av bitene ned i posen. Jointen ser ut som en slapp kuk, munnstykket av papp som vi så håpefullt hadde rulla sitter ikke slik det skal og vi må brette inn endene så ting ikke skal dette ut. Misfornøyde men spente går vi ut på terassen og fyrer opp.

20:10

Vi tar noen skikkelige hestetrekk og jeg kjenner nikotinen banke i hjernen. Vi tar svære trekk og holder inne i mer enn 5 sekund. Selv om jeg har røykt tobakk av og på i flere år kjenner jeg tobakken krible skikkelig i lungene. Vi står og røyker i fem minutt og går inn for å sette oss. Merkelig, vi burde vel ha merka noe nå..

20:20

Det har gått sikkert 10 minutter siden vi tok første trekket og fremdeles merker jeg ingenting utenom nikotinen. Litt skjelvende hender og smårart syn - dette er bare nikotinsjokk sier jeg til meg selv. Jeg hadde leste en del rusrapporter på forumet og søkt litt rundt på erowid og etter det jeg fikk inntrykk av skulle cannabis være ganske sterkt. En skikkelig god joint skulle være nok til å bli helt kake i opptil flere timer, da burde vel en halveis dårlig en holde til halveis kake i en halvtime. Jeg kjenner fremdeles ingenting.

Vi diskuterer hva vi kan ha gjort galt og kommer frem til at det sannsynligvis må ha vært mengden. Han tredje personen som skulle være med dagen etterpå er ikke her og vi bestemmer oss for å teste mye grundigere nå, så vi kan bekrefte at det er skikkelige greier og eventuelt slipper å gjøre de samme feilene dagen etterpå.

Vi drar frem en hjemmelagd vannbong og bryter opp en ny sigarett, denne gangen tar vi adskillig mye mer. Vi blander inn 0,2g og får den grundig med i blandingen, denne gangen skulle det funke!

20:40

Vi går ut, fyrer opp, og trekker ned som besatte. Igjen herjer nikotinen i kroppen. Denne gangen blir jeg så svimmel og kvalm at jeg må sette meg ned.

Jeg tror jeg kjenner noe, men så kan jeg få det til å gå bort bare ved å fokusere på at det ikke er noe. Jeg kjenner meg litt snurrete, men er fremdeles helt meg selv og er totalt klar over at det kan være placebo.

20:55

Vi går inn og setter oss ved pcen. Jeg kjenner en ganske markert svimmelhet og jeg er ganske skjelven i knærne. Arne sier han begynner å kjenne noe, og vi subber rundt i leiligheten uten å egentlig gjøre noe som helst. Jeg kjenner meg merkelig, ikke akuratt rusa, men bare merkelig. Jeg sitter i en lenestol og ser rundt i rommet i sikkert 20 minutt. Arne har rukket å bli så dårlig at han har lagt seg ned på sofaen. Hele tiden lurer jeg på om jeg er rusa, og det får jeg ikke til å stemme. Hasj skulle jo være jævlig kraftig, det jeg føler nå er det samme jeg får når jeg fyllesjuk og smådeprimert etter en laber fest.

23:00

Ingen forskjell, Arne er dårlig og jeg er trøtt. Jeg går hjem og legger meg. Skuffa og sur. Hadde vi gjort noe feil? Hadde vi fått noe dårlige greier? Eller var dette alt hasj hadde å by på?

===


Oi, det ble ganske mye skriving, dag 2 kommer kanskje senere i kveld, muligens i morgen. Stay tuned!
Sist endret av Nefeethi; 26. oktober 2008 kl. 00:38.