View Single Post
se den første linken, eller her om du vil. 'Dosage and Tolerance'.

mxyzptlk sier: " Ja, jeg har tatt heroin hundrevis av ganger uten å bli avhengig. Ja, jeg har tatt det et par ganger i uka i månedsvis uten å bli avhengig. "

Samme dose? Har dosen økt? tar du samme mengde nå som da du begynte?

"Longtime heroin users, for instance, have been observed to require ten thousand times the dose they injected when they began their habit. Their brains adapt to heroin to such an extent that they inject themselves with quantities of this narcotic that could kill a person not tolerant to heroin." (Page 168)

Hvor vanskelig er det å forstå at introduserer man dette molekylet i kroppen over lengere tid i en fast rutine (daglig, ukentlig, månedlig) så har man ikke lengre det samme toleranse nivået, fortsetter man da vil man gjerne få et økt forbruk! Mulig er det jeg som er gal, og at dette bare virker logisk på meg.

Og jeg har absolutt erfaring med opiater, etter to operasjoner hvorpå jeg fikk morfin på en periode over en uke, gikk jeg til anskaffelse av morfin påny.
Da jeg så endte opp med et nervøst sammenbrudd var det kanskje på tide å be om hjelp!