View Single Post
Sitat av username:
erowid f.eks.?

Opiater er sentralnerve stimulerende, og derfor kan de ikke sammenlignes med psykedeliske hallusinogener eller alkohol. ( jeg referer til dette venn diagremmet, hvor du kan se hvilken gren heroin befinner seg i, iforhold til LSD, sopp og meskalin f.eks.).
Vis hele sitatet...
Opiater er sentralnerveundertrykkende (eller hvordan man sier det), altså det motsatte av stimulerende.
Se forøvrig skjemaet som du selv linker til, der både alkohol og heroin faller under gruppen "beroligende". Ser ikke helt at det beviser at heroin ikke kan sammenlignes med alkohol.
Forøvrig er det langt mellom teori og praksis. Teori kan ikke erstatte praksis.
Jeg vet ikke helt hva du leste på erowid som beviser for deg "at en individ ikke kan røyke heroin, mer enn én gang, og ikke bli påvirket av det", da du ikke linket direkte eller siterte.

Ellers vil jeg gjerne gjenta og presisere: Verken jeg eller andre her (antar jeg) ønsker å forherlige heroin, men forsøker på å erstatte propaganda og demonisering med fakta. At sannheten er noe mer nøktern enn forbudslobbyen vil ha oss til å tro, er det lite jeg kan gjøre med.