View Single Post
Jeg har kun røykt det, da i form av litt heroin som ble strødd ut på toppen av ei pipe med vanlig (hasj og tobakks) mekk. Det var en eldre kamerat som drev med dette og han var snill nok til å dele, og jeg var dum nok til å si ja. Jeg røykte bare ei gang.

Personen som delte/ga oss minus hadde drevet med rus i over 10-15 år uten at det gikk skeis. Med heroin gikk det rett vest og han ble skamhekta på noen måneder. Kameraten min prøvde også, og han sa at etter å ha røykt littegranne hver kveld fire dager på rad våknet han opp og tenkte på minus, og hadde et sug og en lengt etter det som langt overgikk det suget han hadde kjent etter andre rusmiddel etter å ha brukt dem over ei tid. Jeg har idag ikke kontakt med noen av de vennene, vet at de surrer rundt med rus ennå, og at iallefall en av dem går på subutex. Trist egentlig.

Det skjer et eller annet fysisk med kroppen når man bruker heroin, man blir hekta og avhengig skremmende fort. Det er en grunn til at heroin regnes for å være såpass farlig og avhengighetsskapende, om det er mere/mindre farlig enn crystalmeth vet jeg ikke: jeg har aldri prøvd meth og kommer neppe til å prøve heller. Uten å være helt Tante Sofie så vil jeg nesten påstå at heroin er noe man ikke bør prøve, det er rett og slett for fysisk og psykisk avhengighetsskapende.