View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Som enkelte har fått med seg har vi (nFF) figurert i media i det siste. Nærare bestemt på ITPro. Om frankern skulle fjerne artikkelen - vel, vi har screenshots og dump: http://etherkiller.org/aune
Addendum: Vi gjorde dette ene og alene for å bevise hvor utrolig lite substansielt bevis som skal til før en slik latterlig konspirasjonsteori blir publisert som faktum. At en mainstream IT-publikasjon tillater seg å publisere slik søppel er direkte avskyelig.

Vi starta på prosjektet for et par uker siden - rett etter dette. Eg og Pål diskuterte litt å riste i buret til Frankern, som Pål så poetisk uttrykker det. Pål stilte nFF til disposisjon, og kom opp med teorien.

Deretter fulte to-tre seine nattetimer med å skrive innholdet, under tittelen "Pulling Mr. Aune's leg". Deretter fant vi oss en bra webhost - frac.dk vart offer her. Vi kjørte suppa eg hadde skreve (ja, eg kan skrive bokmål) gjennom ein høvelig html WYSIWCIMO (What You See Is What Conspiracies Is Made Of)-generator, og fikk websida slik du ser den.

Eposten? Pål sendte meg en epost, og eg redigerte headers og limte den inn i websida. Loginboksen? Tja, den la Pål til på nFF ved hjelp av en kjekk ting som kallast .htaccess. Litt anna stasj vart fyllt på bare for moro skyld, for å underbygge. Slik som autentiske nodelister fra Telenor.

Deretter venta vi. To uker. Før vi sendte epost til frankern, med "tips":
Sitat av meg i epost til frankern
Hei Frank Du kjenner nok ikke meg, og i denne situasjonen tror jeg
det er like bra. Tør ikke stå fram med navn, håper du kan respektere
dette. Jeg er ivrig leser av spaltene dine på itpro.no - virkelig bra
enkelte setter søkelyset på kritikkverdige maktkonstellasjoner i
samfunnet

Siden du er den eneste norske redaktøren som tør å ta opp slike saker
føler jeg det er naturlig å tipse deg om det jeg har funnet ut. Det er
en stund siden jeg kom over dette - søndag 2. desember - men jeg har
ikke turt å publisere det før nå i senere tid. Håper du har forståelse
for dette!!

Kort sagt har jeg avslørt at et av de største norske nettstedene,
freakforum.nu, er drevet av politiet, for å fange narkomane og
hackere! Dette er noe verden bør vite, og du er eneste som når fram
til IT-miljøet, og som tør å ta opp denne saken.

Mer info kan du finne på http://kriposhunter.frac.dk - det er rimelig
solide beviser!

Jeg har tidligere kontaktet NRK ang. denne saken, siden en såpass stor
overvåkingssak absoulutt må fram i lyset, men de svarte med at de
"desverre" ikke kunne ta saken, fordi de angivelig ikke hadde tid! Jeg
har tillit til at du tør og ser viktigheten av dette.
Vis hele sitatet...
Svaret eg fekk - joda, han skulle sjå på det, men ville tenke på det. Vi bestemte oss for å pushe på litt ekstra, og lakk ting ut på nFF. Ved hjelp av en tråd. Deretter tok det av. Det rant på med tråder om nFF og kripos her, og vi sletta. Ingen i kru uttalte seg utad. Ingen. Vi venta på fisk, og som kjent er det fare for at fisken stikker av om vatnet blir for urolig.

Så tok nso ned nFF i fem minutter i går. Eg sendte bilde av det til frankemann, og ba han få det ut ASAP. Det var vistnok skandale at nFF dreiv denne operasjonen. SKANDALE. Neida, det fungerte ikkje. Tidligere i dag var ivioynar så vennlig at han ga meg screenshots av sletta tråder på epost, slik at eg kunne forwarde meldinga fra en bekymra moderator på nFF til Frankemannen. Det var det som skulle til! Par timer seinare kom svaret - han tok saka! Han ville avdekke kritikkverdige forhold i samfunnet!

Og det verste - et par minutter med google, en telefon til telenor for å sjekke nodelistene, kjapp sjekk av whois, en telefon til nso... kort sagt - hinta var mange - det var bare bullshit. UTTER BULLSHIT! Hihi. Grunnen til at vi gjorde det? Vi ville bevise kor enkelt det var å lage en konspirasjonsteori som var plausibel nok til at nokon beit på. Den vi sikta oss ut var mr. Aune, som har en...ahem... tradisjon for å publisere slikt. ITRookie er einaste seriøse nettsida eg kan komme på som kunne finne på slikt Kort sagt - vi var på fisketur, og jaggu faen fikk vi ikkje fisk!

Der og da spretta eg øl, og whisky! Lovely thing. På et par timer greidde eg og pål å lure ITpro, som vistnok er ei seriøs nettside.

PS Frank: Vi hadde det gøy. Veldig gøy =)
Ikkje tru på alt røra serverer deg.

Stor takk til alle som har vore med på denne vesle spøken. I inga spesiell rekkefølge er det Pål, |d13m0b, meitemark, barstuck, og sikkert en masse personer eg har glømt Takk folkens, det her var episk!
Sist endret av nso; 5. november 2009 kl. 15:47.