Tråd: Hund, politi?
View Single Post
Det at hunden ikke hopper på deg hvis du står i ro trenger ikke å vær tilfellet. Dette har jeg selv erfaring med.

Jeg stod å snakka med noen kompiser i gata. pluselig kom en mann ut å sa at vi skulle holde kjeft ellers ringte han til politiet. Ettersom klokka ikke var mer enn 11 og vi ikke hadde snakket så høyt. ble vi bare stående å snakke. ca 15 min senere kommer plutselig føren løpende etter oss. Vi begynte bare å løpe fra han. Etter å ha løpt ca 150m hører jeg en stemme som roper: STOPP ELLERS SLPPER JEG HUNDEN! Jeg har selfølgelig noe mellom ørene, så jeg stansa med en gang jeg skjønte at det var en politimann som hadde komt bak oss etter vi hadde begynt å løpe. Jeg stod helt stille, med hendene langs siden. Men i deg hunden paserer meg glefser den etter hendene mine. jeg trakk den til meg, og 0,1 sec senere sitter hunden fast i skrittet på meg. spisse tenner som sjærer gjennom bukså og med kjønnsdelene mine. Etter ca 10 sec klarte politimannen å få kontroll på hunden, og fikk den til å slippe. I ettertid fikk jeg vite at det ikke var naboen som hadde ringt politiet, men at det var noen ungdommer som hadde knust et bussskur like ved. Dette fik jeg skylden for, helt til naboen som hadde løpt etter oss folrklarte hva som hadde skjedd, og at det var umulig at jeg kunne ha knust bussskuret, ettersom jeg hadde stått å snakket i gata.

Dette viser bare at politihunder ikke er til å stole på!

BTW: Jeg fikk ingen alvorlige skader, PGA jeg hadde på meg dongribukse, som var litt langt nede.... så hunden kom ikke til... Takk og pris for det!