View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Wynardtage Vis innlegg
Synes det blir litt bastant å slå det fast på den måten du gjør her. Jeg skal ikke påstå hverken det ene eller andre. Noe det kan virke som du tror at du sitter med fasiten på.
Vis hele sitatet...
Greia er, at ordet "dimensjon" har en definisjon som er hos mange kommet fra kvasivitenskapelige kilder: De fleste tenker ikke på dimensjon i sin vanlige "kjedelige" forstand, men "en annen verden som eksisterer paralellt over vår egen, men som vi ikke kan se" noe som er tull: Dette er en definisjon fra sci-fi fantasi.

Det blir det samme med at alternativbevegelsen har kapret ordet "Energi" til å forklare etthvert fenomen de ikke kan sette mer ord på.

Nå er jeg ingen matematiker så jeg bør trå litt varsomt her selv, men den enkleste definisjonen på en dimensjon er minimum antall koordinater for å definere et punkt innenfor seg selv. Så i en dimensjon trenger man bare ett koordinat, i to dimensjoner trenger man 2 koordinater for å definere et punkt. I 3 dimensjoner trenger vi 3, og så kan vi ta for oss 4 dimensjoner der posisjonen defineres av 4: X,Y,Z og W for tid.


Det er på INGEN måte at det har blitt lagt frem bevis for at det finnes et paralellt sett med 4 dimensjoner som i tillegg til å kunne ha overnaturlige entiteter, periodevis "kobler" seg sammen til våre dimensjoner slik at vi ser disse entitetene. Som på et magisk vis klarer å bevare energi uten et medium annet enn gassen som eksisterer i atmosfæren? Og det er ikke snakk om noe homogen greie heller, men en kompleks sammensetning av noe som representerer "sjelen" til den avdøde?

Da er det et mye kortere steg å tenke at et menneske, som besitter en av universets beste organisatør, hjernen, hvis oppgave faktisk går ut på å finne orden i kaos, sortere det usorterte og har en million automatiserte prosesser for å presentere informasjonen på en måte som sørger for at du har det beste utgangspunktet til å overleve livets farer og utfordringer, faktisk har tråkka litt i salaten og presentert en skygge/refleksjon e.l. på en måte som aktiverer flykt eller kjemp refleksen som så setter i gang fantasien.
Sist endret av Dodecha; 14. oktober 2019 kl. 09:13.