View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg


Det er vanligst å ha når man våkner, jeg har fått det under innsovningen. Har ikke hørt om at det kan skje mens du er oppe og går. Jeg tenker heller ikke nødvendigvis at det er søvnparalyse som sådan, men en eller annen variant av at musklene ikke er helt koblet inn. Under drømmesøvn er jo musklene koblet ut, så hvis du duppet litt halvveis så kan vel det ha skjedd.


Det er naturlig at du ikke var i halvsøvne etterpå, siden hendelsen skremte deg. Du skriver panikkanfall, er det noe du har til vanlig? Jeg kjenner i alle fall igjen at uhyggen kan henge i ganske lenge. Det tar litt tid å få hjernen helt tilbake i hverdagsmodus.
Vis hele sitatet...
Ja det var litt av poenget mitt at jeg følte meg våken på vei til rommet og at det skjedde i 5-6 tiden. Følte meg ikke spesielt trøtt heller så vet ikke helt hva jeg skal tro. Hadde sovet kanskje 7 timer og kan det tenkes at paralyse i den tilstanden faktisk kan skje, og i tillegg i stående tilstand.

Ikke hatt panikkanfall tidligere og er ikke sikker på om det var det eller om jeg bare var veldig skremt. Mulig at det går mye i det samme. Kan søvnparalyse skje mens man går sånn plutselig?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Akkurat dét er ikke noe problem, det har mennesker gjort siden antikken.
F.eks oppdagelsen av infrarødt lys er en blandt mange tusen oppdagelser av fenomener vi ikke kan observere med det blotte øyet.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer. Jeg er uansett litt mer åpen enn tidligere for at det finnes noe annet våre sanseinntrykk ikke helt klarer å oppfatte. Dette med dimensjoner vet jeg ikke helt med. Men det er muligens uforklarlige ting som skjer vi ikke får med oss.

Og for å tenke litt utenfor boksen: Kanskje det er en ukjent sivilisasjon blant oss som kan observere oss men ikke motsatt?

Sitat av Mrsprettball Vis innlegg
Vel, hvordan kan andre vite hva feks jeg har opplevd som gjør meg sikker i min sak? du mener jeg må være åpen for at jeg kan ta helt feil ovenfor meg selv fordi jeg ikke kan bevise det for alle andre? Og jeg gjør ikke på noen måte det samme tilbake syns jeg. Jeg skriver at "Personlig er jeg overbevist om det motsatte" les: personlig. Jeg skriver ikke: Spøkelser finnes, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva du har opplevd så derfor er jeg enig at folk ikke kan sette deg i bås av den grunn. Man kan f.eks ha dyp sympati for en person inneliggende med uhelbredelig kreft men likefullt er det ikke mulig å sette seg helt inn i hvordan det kan være å vite at man skal dø.

Sitat av *pi Vis innlegg
Mange ser/føler visstnok en person sitte oppå brystet sitt, samtidig som at det føles tungt å puste. Dette trodde de var en mare, en slags kvinnelig demon, som red på dem, derav ordet "mareritt".
Vis hele sitatet...
Da lærte jeg noe nytt idag også.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Ikke at jeg er en ekspert på emnet selv men jeg tror at du grovt har mistolket hva det betyr at det kan være flere dimensjoner. Når vi snakker om dimensjoner så snakker vi om matematikk og muligens fysikk, ikke at den daue bestemora di chiller i stua deres på natta.
Vis hele sitatet...
Synes det blir litt bastant å slå det fast på den måten du gjør her. Jeg skal ikke påstå hverken det ene eller andre. Noe det kan virke som du tror at du sitter med fasiten på.