View Single Post
Tenkte bare jeg skulle komme med litt informasjon her angående medisinsk cannabis på resept, dersom du er bekymret for å bli tatt for å gro ulovlig og vil ha et alternativ til dette.

Dersom dere besøker en lege i Nederland og får skrevet ut medisinsk cannabis (noe som ikke vil være et problem mtp. kreften du nevner), så kan dere, med papirene dere får hos legen, ta det med lovlig hjem til Norge. Jeg har selv gjort dette, gikk i rød sone på tollen på Gardermoen med marihuanaen og dokumentene fra legen, og fikk passere uten problemer.

Med mindre reglene har endret seg i etterkant, så kan du (dersom legen foreskriver det) ta med opp til 300 gram hver tredje måned. Det koster jo såklart penger, €150 for første legetimen, deretter €100 per legetime, og selve medisinen (marihuanaen) koster ca €6 per gram. Her snakker vi om laboratorium-grodd cannabis av strainen Bedrocan (det finnes flere variasjoner av denne strainen). Etter du har fått denne medisinen foreskrevet av en autorisert lege i utlandet, kan du dra til din fastlege i Norge og si at du har nå fått denne medisinen foreskrevet for de plagene du har, og dersom du får fastlegen på laget ditt så kan h*n kontakte lege i Nederland og bestille medisinen din til et apotek i ditt nærområde slik at du kan hente ut medisinen din uten å måtte dra til Nederland hver gang du trenger påfyll.

Hvis du eller noen andre har noen spørsmål angående dette så er det bare å sende meg en PM så svarer jeg med glede på de spørsmålene dere måtte ha, og jeg kan bistå med å sette dere i kontakt med lege i Nederland og leger i Norge som er "420-friendly".

Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Det er endel å lese seg opp på, men verdt det. Du finner mye god info der. Noen har også snakka om resept på cannabis. Det er mulig å få til, men da må brukeren frasi seg førerrett av motoriserte kjøretøy.
Og hente medisin i Nederland ganske ofte.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke. Medisinsk marihuana vil på lik linje med andre medikamenter, få en rød trekant på seg, og man vil måtte ta hensyn før man setter seg bak rattet.
Sist endret av Dimergon; 20. februar 2021 kl. 22:23.