View Single Post
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Du er faen ikke noe friskmeldt Tom. Du putter i deg andre ting så fort du er av heroinen. Hvis du virkelig vil slutte så kvitt deg med alt du ikke er avhengig av konstentrer deg om heroinen. Slutte å lure deg selv nå.
Vis hele sitatet...
Du mister poenget.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Forskjellige ting fungerer for forskjellige folk. I bunn og grunn er det et rusproblem som er problemet. Slik jeg ser det går det til en viss grad via opp og nedturer i positiv retning. Lettere nedturer og større positiver, går opp og ned men stabilt i positiv retning ettersom hva jeg forsto. Å kutte alle andre droger når man prøver å ta jævelen er kanskje ikke det lureste å anbefale. Man blir ikke friskmeldt over natta, det tar tid.
Vis hele sitatet...
Du derimot får fatt på det.


Før i tiden brukte jeg dette som et sted å hente motivasjon, å lufte ut de verste tankene, dele med noen hvor jævlig jeg hadde det, legge press på meg selv osv.

Jeg trenger det ikke lenger. Jeg trenger ikke kritiske innspill, jeg trenger ikke å bli fortalt hva jeg burde gjøre. Jeg ønsker tvert imot at andre skal høre på meg, fordi jeg faktisk har "forsket" på dette i et lite tiår.

Mitt mål, om jeg skulle få tid til å engasjere meg videre i problematikken, vil være å få i gang en holdningsendring rundt narkomani. Måten det håndteres på er helt på trynet, og det ødelegger folk langt ut over hva substansmissbruk i seg selv gjør.

På samme måte som at en person smo har spist seg opp til 200 kg ikke blir slank over natten så blir ikke jeg rusfri over natten. Men jeg blir det. Og mens jeg blir det så har jeg bygget meg opp i alle øvrige deler av livet, og jeg trenger ikke lenger å ta rusen med i ligningen for å vite at jeg er en suksess "relativt til handikappet". Jeg er blitt en uforbeholden suksess, og jeg ønsker å gi andre narkomane muligheten til å bli det samme. Det må bli slutt på å ødelegge narkomane permanent med de holdningene samfunnet representerer.