View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Snubler i mål..

Heroin er ikke hovedtopic lenger. Nå handler det om å bli "normal"; i den forstand det er en mulighet for meg. Jeg har rett og slett ikke kontroll på meg selv. Når du går i årevis uten et normalt følelsesregister eller menneskelige impulser så glemmer du helt at dette er noe man begynner å håndtere og bearbeide en gang rundt 12-13-års alderen. Hiv litt andre rusmidler inn i ligningen; og du har en utilregnelig tulling som agerer ukritisk på hver eneste impuls som måtte falle han inn.

Men, uansett. Det er deiligere å være en levende idiot enn en stabil zombie. Det går seg vel til, håper jeg.
Vis hele sitatet...
Om det går seg til handler mye om innstillingen din til det. Selvfølgelig er det også et spørsmål om tid. For desto mer nykter og desto mer du eksponerer deg for sosiale situasjoner og livet generelt i en nykter tilstand vil du venne deg mer til det. Du har heller ikke stått stille i utviklingen din på Heroin, så du har med deg masse egenskaper som du kan bruke i livet. Jeg ser en stor evne til refleksjon og gode skrive egenskaper. Ser for meg at du kan gjøre det bra som skribent, forfatter, blogger, o.l. Men som sagt ikke undervurder kraften av affirmasjoner. Du er i en kamp mot heroinet. Forskjellen mellom deg og andre er at du ikke har tapt enda. Men spørsmålet er, hvor lenge klarer du denne kampen? Gå av nå. Du har alle egenskapene og viljestyrken til å klare det. Du må bare bruke de helt til det ikke faller inn i tankene igjen. Tenk positivt, og finn det positive i det negative som trøst når ting ikke føles greit. Har en følelse av at ting ordner seg for deg etter en stund av. Lykke til!