View Single Post
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har lite tro på at heroin fjerner suget på langsikt. Skal du fjerne suget på et opiat som avhengig må doser kontinuerlig økes grunnet høy toleranse utvikling.
De må altså møte samme problem uansett.

Ved behandling av brukere med toleranse så høy at subutex ikke vil fungere, kan heroin være et alternativ.

Jeg ser på substitutt behandling som nyttig for nedtrapping for hjelp med fysisk abstinens hos brukere med så høy abstinens at det ville være uforsvarlig å gjøre uten.

En bruker med så lav toleranse at subutex fungerer tilstrekkelig, er ikke i den kategorien.

Det blir dermed brukt i dag for å prøve utsette konsekvensene og dermed forer de oppunder en adferd narkomane stort sett burde lære å endre.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg formulerte meg litt feil.
LAR sin behandling innebærer livslang behandling som det står i planen og de har ingen plan for nedtrapping og avslutning så det er ikke i deres mandat.
Bare det er jo ganske spesielt.
En narkoman har et sug som subutex ikke fjerner derfor er det aktuelt å gå over til heroin da de likevel skal bruke det resten av livet.
Forøvrig er LAR en velkjent katastrofe med særdeles dårlige resultater over tid siden ytterst få klarer å gå på subutex uten sidemisbruk så heroin er en klart bedre løsning.