View Single Post
Da kan jeg meddele at jeg har fullt fungerende internett og TV med den nye tv-løsningen. FMG-boksen er ute, og fiber går rett i Mikrotik RB3011. Jeg har brukt guiden til @atg, og oppsettet fungerer bra, ser det ut til.

Jeg fikk ikke TV til å virke til å begynne med. Dette fant jeg ut skyldtes at brannmuren er default satt opp til å rute all tcp/udp trafikk via "fasttrack-connection". Da bypasser den alle andre brannmurfilter. Når jeg disablet disse to reglene som har med dette å gjøre, så virker TV. Jeg fikk fremdeles en feilmelding under oppstart av dekoder, men alt ser ut til å fungere nå, både livestream og opptak/pause/programarkiv.

Det var heller ikke et sekund for sent. Begynte å bli sur stemning i huset nå med to dager uten TV.

*et sekund for tidlig mente jeg selvsagt*

@atg hvordan slår jeg på IGMP Snooping i RouterOS? Tror ikke du skrev det i guiden din. En annen ting, går IGMP Snooping pr. IP, eller pr. port? Jeg har to switcher mellom router og TV, må begge de også ha IGMP Snooping påslått? Har muligheten til å gjøre det i begge to.
Sist endret av KydeX; 13. august 2017 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.