View Single Post
nso har selv forklart dette minst tre ganger, så jeg copypaster hans siste fra 2016:

Sitat av nso
Det er ikke helt rett det meitemark sier.

Jeg har tidligere blitt spurt en del ganger om å utlevere data, men det har typisk vært fra en eller annen politibetjent som ikke forstår lovverket de selv henviser til -- og etter en liten skolering har det rant ut i ingenting. Hvor mange slike? Vanskelig å si. 10? Det er veldig lenge siden sist nå, så det kan være de har mer opplæring eller nye prosedyrer.

Når det gjelder utlevering av data så har det blitt gjort ved 2 tilfeller. Begge gangene forelå det en rettslig ordre, og begge gangene gjaldt det brukerdata for èn enkelt bruker (to til sammen, altså). En av sakene er den nevnt over. Jeg tror forøvrig at det er minst 10 år siden den saken.

Èn gang ba Økokrim om mitt samarbeid i sammenheng med 22/7 -- noe jeg i utgangspunktet ikke stilte meg uvillig til. Det som dog skjedde var at de spurte meg om ABB hadde konto på nettstedet og jeg svarte at det kunne jeg umulig vite med mindre de ga meg noen søkekriterier å sjekke mot. De kom aldri tilbake til meg med det.

Dette er alle sakene. Altså reelt 2 stykker over 16 år. Ikke kjempeinteressant å lage statistikk over det altså. Blir en fattig graf, isåfall
Vis hele sitatet...

Kilde.