View Single Post
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
270
Sitat av Vekst Vis innlegg
Hvorfor bryr du deg?
Hva har det med deg å gjøre?
Om det er sant, hva er innvirkningene i livet ditt?
Hvorfor er det noe du prøver å overbevise andre om?

Er kunnskapssøken ditt et hig etter å faktisk lære, eller er det noe du syntes er gøy?
Om du syntes at det er gøy, hvor mye lærer du da egentlig?
Det å lære noe skikkelig slutter gjerne på et tidspunkt å være gøy og føles gjerne mer ut som jobb.
Fagbøker er kjedelig. Forelesningsopptak er kjedelig. Men der lærer du faktisk ting som det er litt konsensus på.

Om alle disse meningene du har er fra mediekilder du syntes det har vært underholdende å se på.
Som har blitt promotert og løftet opp til deg gjennom engasjementsoptimaliserende anbefalingsalgoritmer typ YouTube, Reddit, TikTok og Google søk.
Så burde du egentlig ta et steg tilbake og reflektere om informasjonen du har eksponert deg for egentlig er mer underholdende enn informativt.

Og så burde du vurdere om du burde roe litt ned på hvor mye plass du vier til det i livet ditt.

Dough/ChatGPT har helt rett. Det du driver med er ikke konsekvensløst for deg selv.
Spesielt om det vipper over fra å være en form for underholdning til å være meninger du peiler deg etter i livet.
Spesielt om det er noe du prøver å overbevise andre om. Da blir du fort en sosial piraja få folk vil omgås med.
Og så fortsetter den selvforsterkende syklusen.

Jeg ønsker deg ikke vondt og håper du våkner opp.
Vis hele sitatet...
Hvorfor jeg jeg bryr meg om at verdens mektigste personer ofrer ting til en diger ugle statue uti skogen? Nei si det, det sier vel litt om hva slags folk og hva slags agendaer som styrer oss gjør det ikke? Jeg synes det er intressant å vite hva skattepengene til folket faktisk går til. Hva slags dritt som blir pushet på oss som feks at kjøtt og animalsk fett er usunt men kjemisk gugge med østrogen i seg med "beyond meat" eller Oat milk tittel det blir fremmet som bra. Overbevise mine venner irl gidder jeg ikke, for du har helt rett: det blir ikke akseptert. Men da forventer jeg det samme av andre. Vi kan være enig om å være uenig. Må presisere at disse meningene jeg ytrer her ikke tar stor del av livet mitt selv om det kanskje kan virke sånn her. Sånne ting diskuterer jeg med et par likesinnede venner og her på nettet når jeg gidder. Ellers bryr jeg meg ikke om hva folk mener og tror, selvom jeg selvfølgelig synes det er dumt at det er de venstreradikale som skriker høyt som oftest er de som får viljen sin mens de på andre siden blir stemplet som gale eller rasister
Sist endret av HeiG2006; 26. mars 2024 kl. 14:57.