View Single Post
jeg har en fyr på jobben. utfører manuelt idiotarbeid. ikke smart. ekkel fyr. hevngjerrig og misunnelig.
han oppfyller ikke mine kriterier på "et fullverdig og komplett menneske" og jobber egentlig ikke heller. hever bare lønn. voldelig mot de rundt seg. en byrde for samfunnet.
jeg: smart, vellykket, pen, velholdt, gode venner, familien elsker meg, bra bil.

jeg er ham overlegen på alle måter. så jeg foreslår vi slår ham ihjel for alles felles beste. (inkludert ham selv, da han selv innser han har et jævlig liv)

Når vi først er i gang, skal vi ta alle med downs, blinde, jøder, briller, utstående tenner, uønskede bastarder, onde svigermødre og korruppte politikere også?

ja dette blir hyggelig. vi får høre om vi kan få kvantumsrabatt på røde bandolær med sorte svastikaer påtrykt.

jeg følger forsåvidt op i prinsipp. er tilogmed litt enig. jeg er darwinist i bunn og tror at på lang sikt, uansett hvor utviklede vi tror vi er, er det den sterkeste (da inkluderer jeg mental makt i styrkebegrepet) som overlever.

men en slik diskusjon på spedbarnsdrappremisser er så far out at den skader enhver som argumenterer pro slike prinsipper. kontraproduktivt for evt formål.

annet eksempel: din bror ble grønnsak i en bilulykke for 8 år siden. lyset er på, men ingen er hjemme. bare sikkel. han sitter på hjem, og alle, du og din familie inkludert, er enige om at hodeskadene han pådro seg er permanente og irreversible.

pleien av ham koster ca en halv mill i året. det kunne vi brukt på skole og utvikling av medisin mot kreft i stedet.

så da er vi alle enige om at vi gir ham en kule i nakken på mandag sånn i titida. kremasjon og gravøl 11.00. bare nær slekt er invitert. stein i marmor. "alle vil til himmelen men ingen vil dø" på steinen. greit?

i dag: utenkelig.
for 100 år siden: sannsynlig foreteelse i det skjulte.
200 mil radius herfra: skjer hver dag. (nei, jeg kan ikke linke til dokumentasjon, men tro meg på mitt ord!)

ps: nå får jeg motbør tenker jeg!