View Single Post
Forum spamming er ganske vanlig internasjonalt. Det er like uetisk som blogspamming og all annen spamming. Så Coca Cola har gått LANGT over grensen her. Slik spamming gjøres som regel med en bot, et program hvis eneste oppgave er å poste spam. Men det spiller egentlig liten trille om det gjøres manuelt eller med bot, så lenge det gjøres i stort kvanta.

Google pleier å svarteliste domener når vi rapporterer folk som spammer på denne måten. Hadde de bare spammet hoveddomenet jeg så på en buss-plakat i går på forumer, hadde jeg rapportert dem allerede.

Det er mulig at forum spamming er ulovlig i Norge, slik som markedsføringsloven er skrevet. Dette har aldri blitt prøvet, siden så få spammer i Norge. Sistemann jeg vet om var en fyr som laget et referrer spam program. Han solgte programmet etter at det begynte å bli vel hett under føttene (han risikerte å miste ADSL linja). Uansett, dette med Coca Cola hadde vært en utmerket test case, om myndighetene kunne tenkt seg å ta det opp.

Skulle ha lagt opp linken til bloggen min (den handler om denne typen spam), men den er nede for øyeblikket - en annen side på serveren har blitt slashdotted i dag.

Forresten, dere som har forum. Vær så snille å poste hvilke IP adresser disse spammene er postet fra. Vi trenger den typen bevis senere.
Sist endret av spamhuntress; 3. oktober 2006 kl. 17:43.