View Single Post
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hei,

Har et Dali anlegg med NAD forsterker hvor jeg har enkelt koblet en AUX kabel direkte fra "AUX" bak på forsterkeren til AUX-inngangen til alle laptopene jeg har hatt og har stort sett fungert momentant uten problemer.

Nå vil plutselig ikke PCen finne anlegget mitt. Det er som kabelen bare står i uten at forsterkeren står på, men bytter jeg om plugg som går til AUX til USB opplegg, så funger anlegget på PCEN min, og anlegget fungerer også på andre enheter som smarttelefoner o.l. ved å bare butte AUX kabelen inn i AUX inngangen, done!

Nå vil det ikke funke. Jeg kan putte i et crappy ESSO ørepropper som går via AUX og PCen finner den enheten med en gang og det kommer opp et vindu om det skal være "høytaller", "mikrofon", "hodetelefoner", osv. Skjer ingenting når jeg putter AUX kabelen fra anlegget direkte i PCen, som jeg alltid har gjort. Anlegget fungerer og anlegget funker hvis jeg bruker den AUX til USB dingsen, men da er det selve den USB dings enheten PCen plukker opp, ikke selve høytallerne/forsterkeren.

Jeg har ikke god peiling på lyd elektronikk og har et veldig enkelt anlegg som er bare plugg-and-play, og helt ut av det blå vil den ikke fungere i min AUX inngang på MIN PC, men fungerer normalt på andre laptoper/smarttelefoner med AUX inngang.

Takk for svar!

PS: Får kun lyd fra laptop høytallerne når jeg har anlegget koblet til.
Sist endret av Mexxy; 10. oktober 2018 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.