View Single Post
Det handler ikke om å se lyst eller mørkt på ting, men om å være realistisk. Det er bra å ha tro på seg selv, men det er ikke bra å ha en overdreven og helt urealistisk tillit til egne evner. Det er en balanse å finne der, som i alle ting.

Debatten kan egentlig avsluttes med at du bare innrømmer (for deg selv) at du ikke visste hvor mange innvandrere som bor i Norge da denne diskusjonen startet. Mulig du har slått det opp nå, men det er irrelevant. Uten å vite forholdstallet, så er alle observasjoner du gjør helt verdiløse for å anslå hvor høy sysselsettingen er blant innvandrere. Det er også hevet over enhver tvil at du ikke har innsikt i mange nok yrkesgrupper til å anslå noe om arbeidsmarkedet generelt. Så har du jo også innrømmet at du anslo feil, og dette har vi data på, så jeg ser egentlig ikke hva mer det er å snakke om.

Forøvrig takker jeg for debatten. Selv om du (imho) surrer litt, så har du gode språkferdigheter, og det var artig å diskutere med deg. Jeg sitter alene på hytta, så jeg trengte selskapet. =)
Sist endret av mentalmelt; 20. august 2018 kl. 01:51. Grunn: skrivefeil