View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Sitatknappen er øverst til høyre på innlegget. Nederst til venstre hvis du er på mobil.

At du nevnte én stortingsrepresentant gjorde ikke så mye forskjell i mine øyne. Det hadde ikke noe med akkurat bensinstasjonjobben å gjøre, men at du snakker om det som om det fortsatt er noe spesielt å se en innvandrer i arbeid. Vi har tross alt hatt pakistanske arbeidsinnvandrere her siden slutten av 60-tallet.
Vis hele sitatet...
Takk for sitathjelp

Hehe

Jeg ser innvandrere i arbeid ganske ofte, men ikke så ofte som jeg ser nordmenn i arbeid og svensker i arbeid. Jeg vet at svensker også er innvandrere, men det er ikke svensker jeg snakker om jeg snakker om de som ser annerledes ut og høres annerledes ut og noen av dem kler seg også annerledes.
Annerledeshet er fint for mangfold, men dårlig for å motvirke friksjon på arbeidsplassen. Arbeidsgivere vil ikke at arbeidstakere må ta hensyn til folk som er annerledes. Ikke norsktalende vil ha problemer siden tilstedeværelsen deres på lunsjbordet er en tydelig oppfordring til at det her må snakkes engelsk, og det er ikke alle som liker å snakke engelsk.
Jeg har ikke alle svarene, og jeg innrømmer glatt at noe av dette er spekulering som skal taes med salt, men intensjonen min er å oppmuntre TS til å ta grep og få seg jobb til tross for at oddsene ikke er blomstrende. Jeg kjenner mange nordmenn som synes innvandrere er snille, men noen besitter fordommer man i progressive miljøer anser som utdaterte og undervurderer utbredelsen av

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Selvfølgelig velger de kandidater som skaper mest mulig drama og underholdning for seerne. Aka. de dummeste. Du tror vel ikke oppriktig at alle som havner i en økonomisk knipe i løpet av livet er fullstendig uansvarlige mennesker?

Man kan ikke bruke søplete reality-programmer som grunnlag for å forhåndsdømme folk man vet så og si ingenting om, selv om det er en sjanse for at man har rett.
Vis hele sitatet...
Fullstendig uansvarlige mennesker? Det sa jeg ikke. Jeg sa derimot at de neppe er fullstendig ansvarlige. Du kan svare med at fullstendig ansvarlighet er sjeldent, men flertallet unngår kniper som TS beskriver.
Jeg understreker igjen at relatytv ble brukt for å sette problemstillingen på spissen, at det er søplete skjønner jeg ikke hvorfor du ville kommentere
Sist endret av panda123; 19. august 2018 kl. 15:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.