View Single Post
Sitat av Skepty Vis innlegg
Er helt enig i at det er helt uakseptabelt at innovasjon Norge som et statlig selskap med lovbestemte regler for ansettelse i praksis bryter den. Men det er åpenbart basert på reaksjonene i media-Norge at dette ikke er noe de blir å slippe unna med. På den andre siden føler jeg du prøver å male et bilde av Norge som et land hvor dette er noe som skjer hele tiden, og det blir feil. Det er en grunn for at ansettelsen vekker den enorme reaksjonen det gjør, og jeg får mer inntrykket av at ansettelsen er et forsøk fra Traaseth på å knytte kontakter og få innflytelse, ikke en systematisk korrupsjon i innovasjon Norge.
Vis hele sitatet...
Mm. Samtidig, fra et businessperspektiv er det en ganske fornuftig tankerekke som rettferdiggjør ansettelsesprioritering av rike mennesker.

Penger tiltrekker seg mennesker. Noe som er helt naturlig gitt at verden styres av penger. Følgelig vil rike mennesker ha enkel tilgang på andre rike mennesker, som videre gir innflytelse i markeder hvor penger er lett tilgjengelig. Med utgangspunkt i at alle kapitalistiske selskaper er skapt for å tjene penger er det innlysende at det vil være en fordel å ha intime forhold til markeder der penger florerer. Ergo vil det være gunstig å ha svært rike mennesker involvert i selskapet.

Ikke at jeg synes det er rettferdig, og jeg har egentlig ikke gjort meg opp en mening om det som skjer i media nå, men det er ikke uforsvarlig moralsk heller.