View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, sorry. Det funker ikkje slik. Enten kan nokon kommunisere med dei døde, eller så kan dei ikkje det. Hittil har alle forsøk klart antyda at det ikkje er mogeleg. Nullhypotesa må og vere at det ikkje er mogeleg.
Vis hele sitatet...
Ingen har nevnt noe om hva for eksempel relgioner sier om dette. Bibelen for eksempel, er en livsguide for mange mennesker i verden, og er fremdeles lov å snakke om.
Jeg vet ikke hva jeg skal tro om døden, men i bibelen så står det at menneskene skal leve evig på jorden etter at gud har ordnet opp i problemene her, og at man er helt død frem til da, og at ingen sjel eksisterer. Det står derimot at onde engler ble kastet ned på jorda for lengesiden, at de liker å manipulere mennesker, og at de kan gi mennesker tanker, noe som forklarer hvorfor folk kan snakke med de døde, utføre svart magi, tro at de husker sit forrige liv, og reinkarnere seg selv inn i sin samme generasjon slik som den onde eliten i usa.

Jeg synes bibelens forklaring er mer logisk enn ideen om at en sjel eksisterer. Som du sier så peker også forskning i denne retningen. (uten å bevise noe om gud eller engler da) Engler kan gi mennesker tanker, men gud kan rekonstruere et menneske 100% slik at det blir akkurat det samme som det en gang var.

Vi mennesker kan også bare utføre forsøk ut i fra ting vi vet om og har kapasitet å tenke oss til. De mest reflekterte menneskene er uenig om fri vilje eksisterer eller ikke, fordi det går an å stå litt på utsiden å se littegrann om hvordan vi selv fungerer.