View Single Post
Første gang jeg var på freakforum må ha vært mellom 2004-2005 tror jeg. Kom nok innom her helt tilfeldig, kanskje etter at jeg søkte opp "hasjplante"
eller "overdose på hasj". Nei, blir ikke lett å glemme de ordene der, hehe.
Det er dere som skulle undervist på skoler den tiden jeg gikk på skolen, da
ville ikke det bli spredd noe usannheter om rusmidler på skolen. Heldigvis kom internett så man endelig kunne lære litt fakta om rusmidler.

Med internett sitt inntog fikk vi en utømmelig kilde med informasjon som bare ble større for hvert sekund som gikk. Husker når jeg
var på gamle freakforum på skolen å kunne lese hva en stor gruppe mennesker diskuterte om rusmidler på
nettet og hvilke synspunkter de hadde rundt rusmidlene.


Tvilen som mange elever hadde til lærerne viste seg å være fullt ut berettiget. Når de underviste i rusmidler så var løgner som "hasjplante, hasjsprøyte, hasjoverdose" gjengangere og de pratet bare vås om fleinsopp. Nesten alt vi lærte om rus var løgn på løgn og propaganda fra bløffmakerne!
Takket være internett og freakforum ble løgnene avslørt en etter en og man skjønte fort ut at lærerne faktisk spredde falsk informasjon om rus på skolen.
De ble avslørt for å være store løgnhalser og i enda større grad mildt sagt dårlige forbilder og rollemodeller for elevene.


Føler meg faktisk takknemlig for å ha vokst opp i en generasjon da internett var et spektakulært teknologisk gjennombrudd og kanskje den mest revolusjonerende oppfinnelsen verden har sett. Har lært sikkert 90 % av det jeg vet om rusmidler gjennom nettet, en stor andel har lært her inne etter å ha søkt på et rusmiddel og lærte vel adressen til freakforum utenat å etter det ble det mindre søking på rusmidler, trengte strengt tatt ikke når alt du trenger å vite står her.


Jeg kommer innom her som oftest for å lese om rusmidler, (F.eks Salvia hadde jeg ikke hørt om før jeg var her.) sjekke ut interessante rusrapporter, diskutere, lese skrekkhistorier om rus, jeg husker spesielt en tråd om bensinpsykose godt, jævlig tråd om heroin osv. Hender også at jeg bare kjeder meg å stikker innom en tur for få tiden til å gå.