View Single Post
Trådstarter
53
Elektroniske biten

Relé-kort
For å spare litt ledninger og plass, har jeg "moddet" litt på relé-kortet. På undersiden har jeg loddet på en ledning mellom alle "felleskontaktene". Så nå trenger jeg ikke å ha en ledning mellom hvert relé



5V PSU
Ikke uventet, men fortsatt like irriterende. Power supplyet ser ut til å variere med +/- 0,5V når den er justert til 5V. Og blir ikke stabil før jeg setter den til 5,5V. Når den oppfører seg sånn, tør jeg ikke å koble pi'en til den. Har derfor kjøpt en ny. Jaja, er vell sånt som skjer når man kjøper alt på ebay

Arduinoen
Til arduinoen har jeg kjøpt et prototype shield. Med denne sparer jeg mye plass og arbeid siden jeg kan ta alt koble-arbeidet til den på denne.





Mekaniske biten

Kabinett
Siden det blir en liten utsettelse pga 5V PSU'en har jeg fortsatt litt på kabinettet. Det som står for tur nå er å forsenke alle skruehullene. Lite artig jobb, men må gjøres

Plexi med lys
Har festet led-stripen litt mer permanent. På baksiden av platen har jeg lagt en bit alu-folie. Som jeg håper fungerer som en reflektor. Hele platen er dekket med teip, i håp om å hindre mest som mulig lys å gå ut der det ikke trengs.