Tråd: Selvmord
View Single Post
lurte på angående psykriatiske sykehus. har hørt at de er skikkelige strenge på hvilke pasienter de tar inn og hvem som får bli. noen som vet hvordan det fungerer? koster det noe? litt info..

virker som jeg har en personlighetsforstyrrelse(noe som vel ikke man blir innlagt for), men finner mange trekk i mange av de forskjellige gruppene. klarer ikke å være sosial lengere, mye verre enn før(noe som jeg har slitt med siden jeg var liten), er nesten helt isolert fra det jeg ser og hører.

nå er det ikke sånn at jeg er en av dem med mest problemer eller noe sånn, men er veldig redd for selvmord(er prinsipielt imot det). og føler at jeg er på grensen til å faktisk gjøre det, oftere disse dager enn før. og klarer nesten ingenting av ansvar, klarer ikke å ringe psykriateren min engang. så føler jeg må på en slags ferie fra alt og alle. men har ikke penger, og jeg vil tippe jeg trenger psykratisk hjelp itillegg.

jeg kommer til å kontakte psykiateren min iløpet av de nærmeste dagene, men et svar med litt info om slike sykehus, vil gjøre dagene før myemye lettere for meg. fant ikke noe annet sted
takk



er forresten enig med deg, apeloff. vi har illegale stoffer og legale. det at stoff er ulovelig og lovelig er på grunn av regelverket, ikke på grunn av stoffet i seg selv.

ruser du deg, kommer det fra et behov, og behovet for å ruse seg kommer ofte fra at man har psykiske problemer og ikke stoffets fysiske avhengighet(f.eks. cannabis-misbrukere). men behov skyldes også andre ting, så man kan egentlig ikke finne en handling utifra behov, og omvendt.
da at du, rotskrot, rakker ned på andre viser vel kun dine egene usikkerheter og ikke andres?