View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Joda, men spørsmålet er om jeg skal stemme idealistisk (på det jeg i prinsipp ønsker og tror på) eller realistisk (altså på et større parti, med en realistisk sjangse til å få representanter på tinget). Jeg støtter ikke alle punktene på programmet til noen av de store partiene, men man kan jo ikke alltid få i både pose og sekk

Vi får se, men dere DLF er med i min vurdering, i alle fall
Vis hele sitatet...

Jeg synes du skal stemme idealistisk OG realistisk. HVIS du stemmer på et av de store partiene er du garantert å drukne i mengden. Da blir du en av flere hundretusen stemmer og din stemme vil bety null. DLF er derimot et så lite parti at din stemme faktisk kan ha virkelig stor betydning. Vi trenger nemlig bare 500 stemmer i ett fylke (vi stiller i Oslo, Rogaland og Hedmark) for å få lov til å stille landsdekkende om 4 år. Dette vil være en stor seier for oss fordi det vil gi oss mer pressedekning, mer støtte, mer aktivitet, mer mulighet til å påvirke. Dette kan DU være med på å sikre. Din stemme utgjør faktisk hele 0,2% av det vi trenger.

Dersom det skulle vise seg at DLF ikke får mer enn 200 stemmer til valget, vel, da har det ikke gjort noen skade for 200 stemmer har så godt som aldri avgjort et valg. Får vi 500 stemmer i et fylke har du påvirket resultatet reelt.