View Single Post
Heihei

Til neste år vil jeg gjerne begynne på en ordentlig utdannelse. Hvis jeg får ståkarakterer dette året vil jeg da ha 57,5 poeng. Dvs ikke nok til å komme inn på indøk på NTNU. Jeg er veldig klar over at NTNU er norges mest annerkjente universitet når det kommer til siv.ing utdannelser.

Så jeg ser 2 muligheter:

1. Ta enda ett friår, kanskje gå på fhs et år. (da får jeg 2+2 poeng) Og øker mine studiepoeng til 61,5, altså nok til å komme inn på NTNU.

2. Ta en bachelor i Petroleumsteknologi på UiS, for så å ta en 2-årig master i IndØk på UiA


NTNU'ere, som min far, sier jeg bør velge NTNU, og at det bare er tull og bli siv.ing et annet sted i landet. Og at arbeidsgivere vil foretrekke søkere fra det universitet.

Andre ingeniørstudenter fra andre steder i landet sier at alt kommer ann på hvordan type person du er. Kommer du med greie karakterer og er utadvendt og en fin fyr så får du jobben selvom du ikke er fra NTNU.


I tillegg så er jeg litt skeptisk til å velge en utdanning innen petroleum da det er så mye snakk om at Norge er tom for olje innen 30 år.

innspill takk!