View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kast.

Sitat av Franzfantaztic Vis innlegg
Hei! Konge å se at det er liv her. Jeg har funnet noe jeg er ganske sikker på at er fleinsopp, på et beite hvor jeg har funnet fleinsopp før. Ønsker å få en second opinion. Det eneste problemet er at hovedkameraet på mobilen min knuste, så bildene er tatt med frontkameraet og er derfor av mindre god kvalitet. Er det mulig å si noe om disse soppene ut fra de bildene?

Alle soppene funnet i klynger, tørre og våte sopper om hverandre. De som ikke var tørre hadde seig hatt og stilk som ikke brakk lett. Av de få jeg tok sporeprøve av var fargen svart med muligens litt purpur drag.

Voksested:


Alle:


Nærmere:




Vis hele sitatet...
Kvaliteten på bildene er nok bra nok hvis du tar bilde nærmere, men før det kan du jobbe litt med belysningen og nummerering av soppene.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei hei!

Ikke helt komfortabel med fototeknikken enda (selv om jeg prøver så godt jeg kan), så jeg håper at bildene er gode nok til å benyttes til identifisering.

Ellers må jeg få gjenta at dere som identifiserer gjør en utrolig flott og viktig jobb!







Vis hele sitatet...
Nei du den fototeknikken ser ikke ut til å forandre seg så mye egentlig, har du sett eksemplar bildene i DENNE tråden, første post? Ta ett bilde rett over soppen (Se for deg gamle Super Mario -spill i 2D, TV'skjermen er kamera og Mario er soppen). Ikke ta bilder på skrå, typ neden fra og opp eller ovenfra og ned.
Ett bilde ovenfra som forklart, og ett nedenfra hvor skivene er bildets fokus.

Trenger flere bilder av J6, J10, L1, L3, M2 og M11 for å si noe sikkert om disse, resten er iallfall flein
Sist endret av SoppVandreren; 2. oktober 2020 kl. 19:14.