View Single Post
Jeg vet ikke om dette har blitt påpekt tidligere siden jeg ikke tok meg tid til og lese gjennom alle innleggene, men jeg ser at noen motargumenterer til legaliseringen med at dere er redde for at reptilene skal etablere seg i den norske fauna.
Men da kan jeg betrygge dere med at det ville blitt veldig vanskelig om ikke umulig for reptilene og overlevd i Norge. Reptiler er nemlig kaldblodige dyr og avhenger av varme fra omgivelsene for og kunne fungere, det vil si at første vinteren ute i det fri i Norge ville de aller aller fleste død.

Jeg mener ikke dette er en bra ting, men det er vertfall bedre en at de "tar over" gatene slik kattene sakte men sikkert gjør, og sliter med og holde seg i livet.

Til dere som synes dette er helt grusomt for reptilene og at de dermed vertfall ikke bør tilates i Norge kan jeg fortelle at dette er slik staten tar livet av innfangede reptiler, de fryser dem ned til de dør.

Og staten vil da alltids fange og drepe mer en de som rømmer eller blir satt ut etter en legalisering.