View Single Post
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
285
Denne tråden er kanskje den tråden jeg har lest på Freak som for første gang har gitt meg en skikkelig klump i magen... Jeg ønsker alle dere som sliter med overdådig alkoholkonsum den største grad av lykke til i fremtiden, for det å eventuelt vende seg av med eller slutte med dette rusmiddelet virker vanskelig. Som tidligere i tråden har nevnt, så forstår jeg ikke helt hvordan det er mulig å tylle nedpå litervis med guffen væske hver dag, men samtidig koser jeg meg med en liten rev omtrentlig annenhver uke om jeg har tid og mulighet. Tidligere i livet har jeg benyttet meg av weed for ofte, men den berømte "tåka" som innrammer en som følge av for hyppig konsum av cannabis gikk etter hvert i vegen for deltakelse i det virkelige livet.

Til tross for at THC (cannabis' hovedsakelige psykoaktive komponent) ikke kan direkte sammenlignes med alkohol, er min påstand at det å være nedsauset for ofte antageligvis kan sammenlignes med denne gressinduserte tåken. Livet har kanskje ingen utmålt og konkret plan eller mening, men jeg er temmelig sikker på at det ikke inkluderer å fjerne seg fra dets fasetter gjennom å drikke det bort hver ettermiddag. Forsøk å skaffe en hobby - matlaging, dyrking av urtebeddet i hagen eller i en kasse på verandaen, fotografi, knekk matematikknøtter, gå en fjell eller- skogstur, prøv snorkling - verden har så fantastisk mange fasetter og tilbud. Møt folk som ikke drikker daglig, ring gamlingene og tenk på hva du ønsker at tilværelsen skal inneholde. Om livet ikke har noen mening eller "korrekt" vei har du muligheten til å fylle det med nettopp den verdien du ønsker!
Sist endret av Kålroten; 8. juli 2019 kl. 20:14.