View Single Post
Trådstarter
33
Sitat av Skepty Vis innlegg
Dette er ikke en situasjon hvor du kan gjøre en subjektiv vurdering av hva som er best for deg, og konkludere med at det er den beste avgjørelsen. Spesielt ikke når du viser så stor mangel på innsikt og forståelse for implikasjonene av valget du har tatt.

La meg illustrere det med et fiktivt eksempel: En familie har akkurat nok inntekt til å betjene de månedlige utgiftene sine, og de har levd sånn i flere år. De tenker at det er på tide med en ferie, og konkluderer med at det beste valget er å ta et forbrukslån for å finansiere denne ferien. Hvordan det vil påvirke deres framtidige økonomi vurderer de overhodet ikke.

Er dette et godt valg? Nei. Det objektivt sett et svært dårlig valg, uavhengig av hvor mange uinformerte vurderinger de har gjort av det.
Vis hele sitatet...
Hvem skal da gjøre ett subjektiv valg når det gjelder meg, om det ikke er meg selv og de som er rundt meg? Jeg tviler sterkt på at mennesker som ikke kjenner hele situasjonen er bedre i stand til det enn meg selv.
Jeg har forøvrig heller ikke bedt om råd ang avgjørelsen min, noe jeg også har poengtert.
Hvilken innsikt og forståelse for konsekvenser jeg har, har du heller ikke så mye grunnlag for å uttale deg om, annet enn det du tydeligvis har tolket deg frem til her i tråden. Først må jo diskusjonen dreie seg om det samme for at den skal bli konstruktiv.
Jeg ufarliggjør ikke cannabisbruk, og krisemaksimerer heller ikke reseptpliktige legemidler. Jeg ønsker heller å forsøke noe som er mer naturlig, da legemidlene ikke gir den effekten som trengs uten uønskede bivirkninger. Kanskje det ikke er veien å gå, det vet jeg ikke før jeg har forsøkt.
Min sykdom er ganske vanskelig å behandle med smertestillende, spesielt siden smertene er stort sett konstante. Man må derfor velge _når_ man ønsker å ha en pause for å hente seg litt inn, hvis i det hele tatt man finner noe som hjelper. Alternativet er å stå fast på Ldn, Neurotonin, Lyrica, Tramadol depottabletter, fentanyl, oxynorm osv osv. Det ønsker jeg ikke, av mange grunner. En av de viktigste grunnene er at ett høyt medisinforbruk naturlignok har en god del bivirkninger. En annen grunn er at jeg ikke føler at jeg trenger alle disse sterke medisinene daglig, kanskje kun ukentlig.

Jeg ber om at diskusjon rundt om det er ett rett valg eller ei legges død, det får jeg stå for selv. Så får heller den som ønsker å komme med ett og annet fornuftig råd om hvordan dette kan gjøres på en grei måte gjerne gjøre det