View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Beebob Vis innlegg
Jeg klarer meg i typ 70%av hverdagene uten medisiner av noe slag, men når smertene blir så intense at jeg hverken sover, spiser eller klarer å fungerer skikkelig, da tyr jeg til smertelindring. Og der kommer alternativet til reseptbelagt opiat inn
Vis hele sitatet...
Cannabis vil nok ikke hjelpe så mye da, ettersom vi bor i ett land hvor du i 99% av tilfellene ikke aner hva du får og fort kan ende opp med cannabis som gjør deg mer våken, ikke har effekter på smerter og/eller som ikke vil hjelpe mot matlyst i det hele tatt.
Hadde Norge derimot vært mer likt Nederland/Amerika med dispenserier hvor du faktisk kan få akkurat det du trenger så ville jeg forstått det litt bedre.

Sitat av Beebob Vis innlegg
Problemet er at medisinene gjør meg uvel, jeg får mer bivirkninger enn jeg syns virkningen rettferdiggjør.
Vis hele sitatet...
Vondt skal vondt fordrive.. De fleste medisiner har bivirkninger, cannabis har også ett hav av negative bivirkninger.
Blir du uvel av tramadol så snakk heller med legen din om det og få noe annet eller feks kvalmestillende om det er det som er problemet.

Sitat av Beebob Vis innlegg
Det ønsker jeg rett og slett ikke, også fordi at jeg helt seriøst mener at en mor som er rusa på piller ikke er ett godt alternativ.
Vis hele sitatet...
Så en mor rusa på cannabis er ett bedre alternativ?
Rus er rus, uansett om det er piller, alkohol, cannabis eller andre ting.

Sitat av Beebob Vis innlegg
Jeg trenger noe som forhåpentligvis kan knocke ut noe smerter når jeg har behov for det, som ikke er avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Cannabis er/kan være avhengighetsskapende... Det å bytte ut en avhengighet med en annen er i de fleste tilfeller bare idiotisk.
Toleransen vil også øke og du vil trenge mer og mer cannabis for å oppnå de samme effektene ved bruk over tid.
Skal du da røyke cannabis hver eneste gang du har vondt