View Single Post
Sitat av TheShadyJester Vis innlegg
Jeg kan også fint se hvem som har flest arbeiderklassejobber i samfunnet hvis det er det du ønsker. Hvem er det som er rørleggere, anleggsarbeidere, elektrikere, buss-sjåfører, og generelt ting som får dagens samfunn til å bli bygd. Å si at kvinner er mindre i toppjobber har ingen ting å veie opp mot. Flere kvinner enn meg går også etter høyere utdanning, og har derfor bedre betalt enn alle mennene (og noen kvinner som jeg setter utrolig høyt!) som bygger samfunnet vi har i dag. Hvis folk skal klage på at kvinner ikke har nok lederstillinger, skal jeg sitte her og nå å si at kvinner ikke har nok arbeiderstillinger heller. Fysisk arbeid skal være likestilt, og med de like kroppene, og de like biologiske genene vi har som for eksempel muskler så burde det være null problem for kvinner å innta disse stillingene, istedenfor omsorgsstillinger som menn med sine svært gode gener som omhandler omsorg bør være.
Vis hele sitatet...
"Flest mannlige ledere
Til tross for at kvinner nå utgjør 47 prosent av de sysselsatte, er de forsatt i klart mindretall i lederyrkene. I 2004 var 29 prosent av alle ledere kvinner, en økning fra 26 prosent i 2001.

Andelen kvinnelige toppledere er enda lavere – 23 prosent, mens andelen mellomledere er noe høyere – 32 prosent. Flest kvinnelige ledere finner vi innenfor undervisning, helse- og sosialtjenester, hvor flere enn seks av ti ledere er kvinner."

Mvh SSB.


Poenget, kamerat, er at kvinnene ikke har MULIGHET (les dette ordet nøye) for å få seg lederstillinger i like stor grad som menn. Arbeiderstillinger har de like stor mulighet for, så der ligger det ikke et problem.

Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
uansett, det her handler vel og vel om Kvinner/menn, så vi holder oss der. Vi har vores forskjellige meninger.
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at du var en av de som tok opp poenget med rasisme, sant?

På et diskusjonsforum burde vi vel strengt talt kunne diskutere disse forskjellige meningene?