View Single Post
Ung og lovende
TheShadyJester's Avatar
Trådstarter
94
Sitat av Svrdfsk Vis innlegg
Det verste i verden er menn som klager på kjønnsdiskriminering og hvite som klager på rasisme. Hvite menn har det så utrolig mye enklere i samfunnet enn andre. Menn får mer lønn enn kvinner, har mye lettere for å få lederstillinger (se hvem som oftest er i lederstillinger. det er ikke en biologisk forskjell mellom oss som gjør kvinner mindre skikket.)
Vis hele sitatet...
Jeg kan også fint se hvem som har flest arbeiderklassejobber i samfunnet hvis det er det du ønsker. Hvem er det som er rørleggere, anleggsarbeidere, elektrikere, buss-sjåfører, og generelt ting som får dagens samfunn til å bli bygd. Å si at kvinner er mindre i toppjobber har ingen ting å veie opp mot. Flere kvinner enn meg går også etter høyere utdanning, og har derfor bedre betalt enn alle mennene (og noen kvinner som jeg setter utrolig høyt!) som bygger samfunnet vi har i dag. Hvis folk skal klage på at kvinner ikke har nok lederstillinger, skal jeg sitte her og nå å si at kvinner ikke har nok arbeiderstillinger heller. Fysisk arbeid skal være likestilt, og med de like kroppene, og de like biologiske genene vi har som for eksempel muskler så burde det være null problem for kvinner å innta disse stillingene, istedenfor omsorgsstillinger som menn med sine svært gode gener som omhandler omsorg bør være.


Sitat av Svrdfsk Vis innlegg
Å si at menn, spesielt hvite menn, blir diskriminert mot bør være forbeholdt 13-åringer i sin første samfunnsfagtime. Alle som vet noe mer enn dette bør skjønne at det ikke er sånn samfunnet funker.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil frem til her, men det virker som du mener at kun fargede og kvinner har lov til å klage på likestilling. Utrolig åpensinnet og kan ikke bli fyrt tilbake mot i det hele tatt. Hvis det skal være en rett til å prate om likestilling så er den forbehold andre, og å si at noen har mindre rett til å snakke om likestilling enn det andre har er som å si at noen har bedre av å bli skutt i foten enn hva andre har.