View Single Post
Ung og lovende
TheShadyJester's Avatar
Trådstarter
94
Man sier at alle skal behandles likt. Jeg spør: Hvem skal behandle alle likt?
Ingen er like. Man bygger opp kjennskaper gjennom ulikhet, og personer har ulik verdi for en.

Hvis det skjer en ulykke, f. eks en bombe på en flyplass, hvorfor skal kvinner og barn ut først? Jeg kan forstå barn, men hvilken rettighet har kvinner på å komme ut før menn? Jeg tror det er fordi det er lagd et slikt syn at kvinner er svakere enn menn, men gjør ikke det oss forskjellige? Har en kvinne mer rett enn meg til å slippe unna en slik fare? Er hennes liv verdt mer enn mitt? Hvor er likestillingen her?

Jeg tror at den største forskjellen i dag er at flere menn klarer å takle probleme sine selv, istedenfor å gå å klage til hver eneste venninne de har. Det er alltid mannen som har skylden, og jeg føler at damer slipper lettere unna.

En YouTubekommentator (Som forøvrig var kvinne) sa at dette er noe hun også er sur for; for jenter er så storkjefta, og sprer så mye dritt at nå tror ikke lenger andre på dem. Menn får gå i voldtektssaker fordi det blir anmeldt hver jævla dag bare noen har ligget med noen i beruset tilstand.

Mulig det jeg sier provoserer, men jeg orker ikke å sitte å være mann som skal beskytte kvinners rettigheter. Jeg orker ikke å beskytte menn sine rettigheter heller. Det er IKKE en kamp mellom kvinner og menn, jeg synes bare det er dumt at såkalte feminister mener det er det.