View Single Post
Halla!

For to uker siden så satt jeg på toget mellom Oslo og Skien. Når jeg hoppet av toget så var det en eldre dame som trengte hjelp ut på parongen. Jeg satt fra meg sakene mine ved døra og ga den eldre damen en hånd ut.

Da jeg snudde meg rundt etter seriøst 20 sekunder så lukker dørene seg å toget kjører.

Jeg hadde vært i Oslo så bagasjen min besto av en sekk, bag med julegaver. Jeg brukte alle pengene jeg hadde over for resten av året til å kjøpe disse, tenkte at det kunne gå fint å leve litt fattig da jeg garantert blir feita opp til jul.

Jeg ringte kundeservice til NSB og etter litt over en time så fikk jeg endelig svar. Da fikk vi ordnet det sånn at personen i tlf skulle sende melding til konduktør.


Nå etter 2 uker så har ingen ting blitt levert og jeg har både ring hittegods å service tlf. Ingen vet hvor noe er å de beklager med at det mest sannsynlig ha blitt stjålet.

Tingen er at forsikringen min gikk ut for 3 måneder siden noe jeg ikke hadde fått med meg. De vill ikke hjelpe meg heller. Så da kommer spørsmålet.

Jeg lurte på om jeg skulle skrive en ny forsikring der jeg sender tapet til.

Dette er jo forsikringssvindel men det gir jeg litt faen i siden det blir den eneste måten jeg får penger til å fikse noe som helst for de personene som står meg nærmest. Er et etisk dilemma. Hva ville dere gjort?