View Single Post
Sitat av Mafakkaz Vis innlegg
Jeg brukte den utover det som er anbefalt, er nok 7 dager ja. Nesen min blir tett ca. 4-5 ganger i løpet av ett døgn. Men det er ikke snakk om tett slik at det er vanskelig å puste gjennom nesa, det blir tett fra tuppen av neseborene til bak i ganen. Det er vanskelig å forklare, men det er virkelig helt grusomt og jeg får en følelse av å bli kvelt. Det er uutholdelig, og derfor er det vanskelig å slutte med nesesprayen. Jeg har prøvd noen ganger, og da gått med slik tett neste i flere timer, og har etterhvert sprukket ettersom det tar laaang tid før den åpner seg av seg selv. Jeg får heller ikke sove med tett nese.

Jeg bruker dermed nesespray 4-5 ganger i løpet av ett døgn, noen ganger mer. Er ikke nok med bare en sprut i hvert nesebor. Nesespray for barn, saltvannsoppløsning osv har INGEN effekt. Samme gjelder tigerbalsam rundt neseborene og andre kjerringråd. Det blir så potte tett at stemmen min forandrer seg og jeg får tårer i øynene, i tillegg får jeg hodeverk og blir rastløs. Det er faktisk så ille, og derfor er det også vanskelig å slutte. Igjen, å slutte med snus var null stress i forhold til hva det vil være å slutte med nesesprayen...
Vis hele sitatet...
Har du snakket med legen om det? H*n kan muligens skrive ut en eller annen slimoppløsende medisin, f.eks. Rinexin. Kan tenke meg at nesen har det ikke helt bra i lengden med så hyppig nesespray bruk.