View Single Post
Sitat av Wessa Vis innlegg
Uten å vite orddett hva vedkommende har sagt til politiet, kommer det frem av saken at det er et TIPS. Verken en anklage, anmeldelse eller forkaring til retten, men et TIPS. Et TIPS kan gis anonymt for christ sake. Hva er det du ikke skjønner med forksjellige på TIPS og anmeldelse? I bortføringssaker, hvor politiet etterlyser TIPS, og det kommer inn et TIPS om at vedkommende som har blitt bortført kanskje har blitt sett ved en bensinstasjon kl 3, og det viser seg og ikke stemme. Tror du virkelig tipserern kan bli anmeldt for et falstk TIPS da?

Å kunne motta TIPS er viktig for politiet, og er noen helt annet enn en formell anmeldelse. Smak litt på ordet TIPS. Kan sammenliknes med en oppfordring til å undersøke noe, her kan det være noe ugler i mosen, kanskje dere burde se på dette osv.
Du kan finne frem så mange paragrafer du vil, jeg studerer juss så jeg har lest dem før.


Og nei, jeg vil ikke tro tipseren har anklaget dama for å gro weed, men snarere tipset politiet om at det kanskje foregår noe snuskete. Politiet har valgt å følge opp dette.
Vis hele sitatet...
at du studerer juss er bare tull..

da hadde du vist godt at du kan bli straffet for tips du gir politiet