Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Vel... Jeg kan jo starte med at strainsen du snakker om heter white widow.. Skapet du snakker om har greie invendige mål til en plante eller to, men hvaor høyt er det? Hvordan lys har du trengt å bruke? Har du tenkt ut en plan i forhold til lukt? Gi litt info så blir det lettere å gi et fornuftig svar...

Joda white widow er en grei nok plante å starte med, men det finnes også strains som er litt lettere enn white widow...Søk her i tråden eller forumet og du finner garantert endl tips=)

Inne i skapet burde det være en liten vifte som sirkulerer luften og veggene inni burde være dekke at noe som reflekterer lyset...

Varme er neppe et problem i et skap, bare en 150w HPS gir vel 10-15 grader og er ballasten til HPS'en i samme skap, så kanskje enda mer....




Ingen problem å hjelpe...

Vel jeg har ikke vært inne å sjekket og ikke har jeg planer om det heller, men som jeg skrev tidligere, det er ingen vits å hente kompost fra hagen... Da ville jeg heller som jeg også skrev..Brukt vanlig plantejord, perlite og leca..Ingen sand, den meste plantejorden innholder sand fra før....

Da jeg dyrket brukte jeg alltid bare spire frøene i små potter... Jeg la frøet sidenlengs ca 1-2cm under jorda, vannet godt og tok plastikk rund potta for å holde fuktigheten, et minidrivhus gjør nok samme jobben=)

Vel jeg syns først og fremst at du skal gå ned til han/henne på den butikken å be de ta en oppdatering i faget sitt.. Det er greit at en hvilken som helst 1000watt pære i en vanlig sokkel ikke gjør den samme jobben som en 1000watt HPS eller MH, men klart watt spiller en rolle, men ikke så stor som i forhold til hvilken type lyskilde du bruker.. En HPS er egentlig eneste veien å gå...Kjøp den minste på 150watt...

Det stemmer også at fargen på lyset spiller en rolle, men slik forholder det seg: MH eller metal halid er en type pære som krever en ballast og en sokkel...reflektor er vanlig til et MH sett.. Det er ballasten og pæren som bestemmer watt... I en MH pæren er det et stort sett et blått og hvitt lys, dette bruker planten mest i vegetasjonsfasen..Hvorfor? Vel fordi på våren er det mest av disse fargene...

En HPS eller en high pressure sodium er den andre vanlige typen pære du som brukes til cannabis dyrking, men denne bruker man til blomstringsfase...Hvorfor? Vel enkelt og greit fordi HPS pærene har en mer rødaktig farge, slik det er ute i naturen om høsten...Get it? HPS pærer krever også en ballast og en pære og dette betyr at du trenger bare 1 ballast 1 reflektor og 2 forskjellige pærer som du kan bytte når du bytter fase...

En siste ting om den infoen du har fått på den butikken: Neste gang du drar dit spør: Hvorfor er de fleste planter grønne?? Hvis han da ikke vet at grunnen til at de grønne plantene er grønne er nettopp fordi de ikke kan bruke grønt lys til noe som helstfordi det er det samme som mørke for grønne planter så burde han få en annen jobb=)

Det er mye snakk om 600Watt armaturer, fordi de er ypperlig til cannabis dyrking=) Hvorfor, fordi den passer bra til hva planten trives med...Hva den trives med og hvorfor blir for mye i en post....
Vis hele sitatet...
skapet er 70 cm høyt og 50 brett tenkte bare og ta en plante sånn i begynnelsen for og se om jeg får det til men hvor mye vil en plante gi sånn ca vis den får god oppfølging og bra med næring osv?