View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Jeg har vært ordentlig på kjøret i flere år, og klarte til slutt å bli clean. Var clean i 11 mnd (med et par sprekker) før jeg fikk tilbakefall for noen mnd siden. Det startet vel med at jeg tenkte jeg bare kunne sprekke 1 gang siden jeg klarte å hente meg inn de andre gangene.. Gikk over til at jeg ikke bare ville ha den sprekken, men fortsette å ruse meg på pepper en gang i blant.. en gang i blant ble til hver dag. Jeg kan fortsatt gå én dag uten å ta noe, men det er maks - og det er hvis jeg kjemper veldig med meg selv. Jeg klarer fortsatt å holde avtaler, men reiser kanskje tidligere hjem for å ruse meg. Jeg lyver om hvor mye jeg tar til folk som godtar at jeg ruser meg litt bare det ikke blir for mye. Jeg holder meg også bare til pepper.


Jeg ser selv at jeg er på vei til å miste kontrollen, men for min del er det vanskelig da jeg har vært mye hardere ute tidligere. Da rusa jeg meg på nesten alt som var å finne, jeg solgte sex for å få penger, jeg mistet familie, venner, hadde gjeld ++. DET er for meg å ha mistet kontrollen.. og der er jeg ikke enda, selvom jeg innerst inne vet hvor det ender.

Så jeg vil si jeg er på vei til å miste kontrollen igjen, men ikke har mistet den helt. Tanker??
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at du ikke har hatt kontrollen, selvom du har vært clean. På et år hadde du flere sprekker og da er man egentlig ikke clean, man er fortsatt avhengig siden man sprekker eller tillater seg å "bare ta litt". Lærte det fra alkoholbehandling at den stemmen som prøver å overbevise deg om at du har kontroll så det ikke skader å "ta litt" som belønning for så flink man har vært, det er avhengigheten som snakker og som lurer deg. Vi lærte at man kan ikke kalle seg clean før minst et år sammenhengende uten sprekker og at selv etter det må man aldri lure seg selv til å tro man har såpass kontroll at det ikke skader å sprekke en gang.