View Single Post
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Det blir litt vell generelt å si at ikke-vestlige bidrar mindre. I gjennomsnitt har du rett, men se på regioner\land og du kan ta feil. Om du ser på hvor folk kommer fra så bidrar f.eks. innvandrere fra Thailand, India, Vietnam og enkelte andre land i snitt mer enn etniske nordmenn da de har færre på trygd og mer verdiskapning\høyere grad av sysselsetting. Om du ser på innvandrere fra Somalia og Afghanistan er situasjonen en helt annen. Å klumpe i hop alle ikke-vestlige innvandrere som en homogen gruppe som ikke bidrar med verdiskapning er i beste fall upresist. Jeg vil ikke si at du er en rasist ut ifra hva du skriver, men du skjærer alle over en kam og det vitner om mangel på kunnskap\uvitenhet. Hva tenker du om innvandring fra f.eks Thailand? De bidrar tross alt mer til verdiskapning enn etniske nordmenn i snitt.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig. Burde vært mer presis, men når jeg ble bedt om å presisere senere i tråden svarte jeg at jeg hovedsaklig tenkte på Midtøsten og Afrika.

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg synes ikke at andre folks meninger om din seksuelle legning skal ha særlig stor betydning for ditt forhold til egen seksualitet.
Vis hele sitatet...
Neida, jeg gir faen. Problemet er om disse er utbredte holdninger i en stadig voksende minoritet, så kan det være svært skadelig på sikt.

Egentlig ganske sykt hvor tolerante venstreorienterte er over islam, med tanke på det er ideologisk motpoler.
Sist endret av Ikkemathias; 22. november 2021 kl. 21:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.