View Single Post
til dere som etterspørte muslimsers holdninger til homofile i London, er her en artikkel omgående studien. Studien er riktig nok fra 2011, så mulig ting har forandret seg. https://www.theguardian.com/uk/2009/...-homosexuality

Jeg er selv litt usikker på legning. Vært med jenter, vært med gutter, hva jeg foretrekker vet jeg enda ikke. Syns dere at deres religiøse overbevisning veier tyngre enn mine menneskerrettigheter?

Det er ikke å legge under en stol at typiske islamske verdier ikke er overkommelige med vestlige verdier. Det er ikke et angrep mot islam, men mer en frykt over at det vil bli vanskelig å bygge et velfungerende samfunn. Det kan oppstå polarisering og ghettoer, med mindre integreringen virkelig skyter fart.

En norsk hovedverdi er tillit. Dette er en av hovedårsakene til at landet vårt fungerer så bra som det gjør. Vi skårer i verdenstoppen når det kommer til tillit. Om en kultur hvor tillit ikke er en sentralverdi består av en høy andel av befolkningen, vil ikke dette da bli problem for nasjonen våres?

Om ikke u-hjelp og lignende er serlig effektivt, hvorfor ikke fokusere på de vanskeligstilte i Norge i dag i stedet, og prøve å gi de et mest mulig verdig liv?

Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Du er nødt til å ta innover deg at Norge er helt avhengig av innvandring. Vi har altfor lav fødselsrate, og altfor mange samfunnskritiske stillinger som nordmenn ikke gidder å ta på seg, og som av ulike årsaker ikke kan løses med midlertidig arbeidsinnvandring fra vestlige land. Det er håpløst hvor stor del det er av befolkningen vår som ikke klarer å skjønner dette..
Vis hele sitatet...
Dette er en myte. Hver innvandrer i dette landet er et enormt tapsprosjekt. Kan lete frem kilde i ettertid, men mener å ha lest at ikke-vestlige innvandrer koster staten i snitt 68 mill per innvandrer.
For at ikke vestlig innvandring skal være et pluss, må de bidra like mye eller mer til statskassen enn det gjennomsnittsnordmannen gjør, og det gjør de beviselig ikke.

Sitat av Tysteren Vis innlegg
Det du ikke liker kan sies å være kulturen deres. Å mislike en kultur og en atferd er helt innenfor. Det som er problemet med rasisme er at enkelte går til det steget at de praktiserer rasismen, ved å f.eks. kalle en mørkhudet mann for neger.

Vi er mange skjulte rasister i samfunnet, men etter min mening trenger man nødvendigvis ikke være rasist selv om man misliker noe. Det er selve praktiseringen av det som er uakseptabelt, man skal alltid behandle andre mennesker med respekt, og så lenge man gjør det, så er det ikke så mye mer å tenke over.
Vis hele sitatet...
¨
Kunne aldri falt meg inn å behandle en person dårlig pga. pigmenter eller kultur. Det er helt uakseptabel og kvalmende oppførsel.

Sitat av Salazar Vis innlegg

Og hva med de som allerede er i Norge, hva skal du gjøre med dem? Hva med de som er født her?
Vis hele sitatet...
Absolutt ingenting. De er nordmenn, og skal behandles med respekt som alle andre. Men kanskje begrense strømmen av nye innvandrerer?
Sist endret av Ikkemathias; 22. november 2021 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.