View Single Post
Xgeir's Avatar
Trådstarter
353
OK, takker for deres synspunkter.

Ja, jeg har absolutt en egeninterresse i saken og er jo automatisk partisk. Men jeg tror jeg absolutt hadde belegg for å spøre bashfoo om tilknytning til bransjen, og det hadde jo vært litt interresant å få avklart.

Og som sagt er det ikke hevn jeg går rundt med i tankene. Det jeg er ute etter og håper å få til, er at de som er avdelingsledere i slike bedrifter (eller hvem det nå er som har personlig ansvar for å videresende krav til inkasso) tenker seg om et par ganger. Hvis man kan få til - bare en bitteliten dreining (til og med lim -> 1/0) så er det nesten sånn at det er grunn til å gå videre.

Og for å prøve å gjette seg frem til neste innlegg fra en som "missforstår" : Jeg mener ikke det er noe galt i slik som bransjen driver til daglig, problemet oppstår når den som mottar et krav enten kan dokumentere at kravet er ugyldig - eller der motpart/aktør sitter på bevisbyrden men nekter å fremfinne (dvs. har ikke) og at en aktør likevel presser på for å få kravet igjennom.
Det er denne typen saker jeg ønsker at det blir slutt på.

I vår sak, opplevde vi at aktør holdt saken gående så lenge som mulig, og aktør gamblet på at vi ikke hadde kontroll i saken og forsøkte seg på usannheter som strakk seg tilbake i tid. Dette regnet aktøren med de skulle vinne igjennom overfor inkassoselskapet, men heldigvis så hadde vi utskrifter av all tidligere kommunikasjon og kunne sågar bevise at aktør løy. Jeg regner dessverre med at andre som kommer i en liknende situasjon også vil bli utsatt for dette.

Æsj - tenk at jeg skulle bli sittende å være uenig med en dude som åpenbart er fan av Linux