View Single Post
Hvilken:
Jakthundene av Jørn Lier Horst

Hva:
"William Wisting suspenderes og settes selv under etterforskning mistenkt for å ha fabrikkert bevis. Han var etterforskningsleder i en av landets mest medieomtalte straffesaker, da unge Cecilia Linde ble drept. Nå, 17 år senere, har det kommet for en dag at bevisene som felte gjerningsmannen var forfalsket. Mediene værer nytt blod.

Wisting har brukt hele sitt yrkesliv på å jakte på forbrytere. Nå er det han som er byttet, og han må arbeide på egen hånd og i skjul for å finne ut hvem av deres egne som konstruerte det falske beviset, og hva som egentlig skjedde den gangen. Han får hjelp av journalistdatteren Line, men også fra svært uventet hold. Så forsvinner en ny, ung kvinne. Det blir starten på et nervepirrende kappløp."

Hvorfor:
Har tidligere lest bøker av Jørn Lier Horst. Han har en kjempeengasjerende og god skrivestil som det er lett å leve seg inn i. Han har i tillegg jobbet som politi noe som gir historiene hans et mer realistisk preg.

Hvordan:
Som sagt har jeg lest et par tidligere bøker av Horst, men denne har vunnet Riverton-prisen (krimpris), og fått strålende kritikker. Jeg er absolutt enig i den gode kritikken, en av de bedre bøkene jeg har lest!
Sist endret av Heisenberg1; 3. juli 2013 kl. 23:23.