View Single Post
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Dubai har vel fortsatt masse olje, men utbyggingstempoet i norge og Dubai kan ikke sammenlignes. I norge tar det like lang tid å sette opp en enebolig som de bygger en øygruppe med tilhørende fasiliteter i Dubai. Og såvidt jeg erindrer jobber vel nesten ikke folket i Dubai, og staten dekker det aller meste av tlf og lignende til befolkningen. I tilegg til dette legger "adelen" beslag på fantastisk store mengder av dubai's rikdom.

Kvinner har vel heller ikke lov til å arbeide, så da har man enda færre til å bygge økonomien.
Og sist men ikke minst er norge kåret til mest effektive næringslivet i verden! (har vondt for å tro det selv:-P)
Vis hele sitatet...
Ja, de har fortsatt olje men boblen sprakk fortsatt.

Ja, det er masse reguleringer rundt boligbygging, men det er det i hele Europa og i USA. Det er ganske ekstra høyt her, men det jeg refererte til tok utgangspunkt i at det var en kredittboble noe som er ubestridelig.

Angående at de fleste lever av staten i Dubai, gjør den bare MER lik Norge. De fleste arbeider ikke eller arbeider for staten med ikke-produktive eller tom. kontraproduktive jobber.

Du har ikke overbevist meg i det hele tatt. Høres faktisk bare ut som bobleprat ala den typen Stoltenberg kommer "vi er Norge, vi er best, vi har olje osv."

Akkurat hva vil oljen gjøre for å forhindre at folk sin gjeldsbelastning blir for høy, for å belønne de som nå ville ha spart om renten var høyere og fra å stoppe at for mange boliger blir lagd i forhold hva den virkelige etterspørselen(og ikke den stimulerte etterspørselen til Stoltenberg og Øystein Olsen) ?