View Single Post
Sitat av Jerna Vis innlegg
Takk for respons

Ja det er seint å reagere nå. Men jeg syns debatten ble fort stilnet. Vi prater ikke så mye om de negative sidene ved å ha amerikanske baser her. Det blir fremløftet som positivt for salg av burgere,pølser og pizza. Mens de lokale damene blir i fokus og de lokale mennene får juling av omreisende militære. Som ikke blir stilt til ansvar. Konstant takeoff og landing av helikoptre som forstyrrer omgivelsene. Nærmeste eksempel på forstyrrelser for omgivelser må være Ørland.

Dette er det ikke for seint å reagere på. Siden de i okinawa ikke har lov til å demonstrere utenfor basen sin der har de religiøse forsamlinger utenfor.

Aldri for seint å finne ut at vi ikke trenger romerriket her og at vi har nok penger og våpenteknologi til å kunne implementere vår egen 'Iron dome'
Vis hele sitatet...
Fra Shødda'n? Vært både ruskjøring blant amerikanerne, banking av stjørdalinger og "økt pizza-salg" som ordføreren vår er så glad i. Kjempeinntekt for kommunen
Men ikke så heldig for ett av nabolandene våre, Russland, som må se at USA kryper nærmere og nærmere grensa deres.
For min del tenker jeg at folk må prøve å forsvare sitt eget land så godt de kan, først og fremst. Mulig en "hippie-tankegang", og skjønner det ikke har rot i virkeligheten mtp. Kinas fremvekst og slikt, men allikevel. Litt spesielt at mennesker kriger mot hverandre.

Syns og det er skummelt at det er nærmest totalt akseptert at USA får ha baser i land og strand, men hvis Russland insisterer på det samme, da er det sanksjoner, stopping av olje- og gassleveranser og ditten og datten. Putin er skummel, og Bush/Obama/Trump er "innafor"
Det sier litt om overskriftene folk klikker seg innpå, på nettavisene. Det er nok ikke sånn at USA er bra, og Russland/Kina er dårlig pga informasjon om det, men pga. tabloid-overskrifter i vestlige medier.
Forsåvidt det samme i Øst, om USA/Vest-Europa.