View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stakkars leger som har pasienter som gir så faen i avtaler og ikke bare belaster de med ekstra arbeid og tilsyn de helst ville sluppet å ha, men i tillegg kjefter og gjør livet surt bare fordi de er bortskjemte. Antabus er inne i bildet så da har ho det er snakk om et alkoholproblem å det å kjøre i rus er et spørsmål om liv og død, en selvfølge at det er "better safe than sorry" prinsippet.. Å når ho ikke engang klarer å holde seg unna alk når ho går på prøver er man over snittet glad i alkohol, ikke klarte holde seg vekke uka før ho visste det var pissings engang! Hva forventer man? Man er selv lettere narsisisstisk om man tror legen og veivegesen skal syntes akuratt det tilfellet er unikt så ho slipper unna reglene..

Hva slags grunnlag har du for å si at mange leger er narsissister forresten ? Det har jeg aldri hørt før er en "greie" og jeg er over snittet satt inn i personlighetstyper og yrkesgrupper med narsisisstiske og psykopatiske trekk. Tror du virkelig mange av de som får glede av å gjøre livet surt for andre velger å bli lege og ikke for eksempel politi,vekter, firmasjef etc? Helt klart fins et knippe drittleger men det er stort sett pga manglende kunnskap om lidelsen eller sykdommen de må forholde seg til eller dårlige holdninger i forhold til jobb,nav,sykemelding,medisiner,stigmatisering. Fins ikke grunnlag jeg er kjent med for å si at legeyrket er et typisk narsissist yrke og ingen leger sitter å godter seg for å holde tilbake lappen for noen herregud...
Vis hele sitatet...
Nå snakket jeg på et generelt grunnlag over hvor tynt det har blitt før man blir fratatt førerkort for noen øl for mye uten beviser for fyllekjøring. ikke en spesifikk sak.

Ja, Narcissisme er høyt blandt leger.